Ključne novosti predloga novele stečajnega zakona (ZFPPIPP)

Ministrstvo za pravosodje pripravlja predlog novele Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (v nadaljevanju: »ZFPPIPP-H«). Gre za že osmo novelo zakona, ki ohranja temeljna načela postopkov zaradi insolventnosti, zlasti načelo zagotavljanja najboljših pogojev za plačilo upnikov in načelo hitrosti postopka, medtem ko je načelo enakega obravnavanja upnikov s predlagano novelo  nekoliko zamajano, kot bo pojasnjeno v nadaljevanju, kjer bodo predstavljene nekatere bistvene spremembe in dopolnitve zakona.

Jan,27 2021

Z novelo zakona se z novim 4.a členom predlaga uvedba postopka sodnega prestrukturiranja zaradi odprave grozeče insolventnosti, ki se skupaj z že uveljavljenim postopkom preventivnega prestrukturiranja uvršča med postopke zaradi grozeče insolventnosti. Ključno novost predstavlja možnost uporabe instituta prisilne poravnave že v fazi, ko dolžniku insolventnost šele grozi, pri čemer grožnjo insolventnosti predstavlja verjetnost, da bo dolžnik v roku enega leta postal insolventen. Postopek je v predlagano novelo umeščen v nov 221.aa člen in 221.ab člen, poleg navedenih pa se zanj smiselno uporabljajo tudi splošna pravila zaradi insolventnosti in pravila, ki urejajo postopek prisilne poravnave.

V duhu predlagane uvedbe postopka zaradi grozeče insolventnosti pa bo morala družba, ki ji grozi insolventnost, v roku enega meseca po nastanku razlogov pripraviti poročilo o ukrepih finančnega prestrukturiranja. Trenutno velja, da mora družba tako poročilo sestaviti šele, ko postane insolventna.

Nadalje se predlaga ukinitev postopka poenostavljene prisilne poravnave, ki ga nadomešča postopek prisilne poravnave za malo gospodarstvo. Slednji bo predvidoma namenjen dolžniku, ki je gospodarska družba ali podjetnik, ki po ZGD-1 sodi med mikro družbe, pod pogojem, da višina njene oz. njegove obveznosti ne presega 350.000 EUR. V zvezi z navedenim postopkom je bistvena poenostavitev, ki je povezana s stroški; po novem predlogu za začetek postopka prisilne poravnave za malo gospodarstvo ne bo več treba predložiti poročila revizorja, poročila pooblaščenega ocenjevalca vrednosti podjetja, v poročilo o finančnem položaju in poslovanju dolžnika pa pod določenimi pogoji ne bo več treba priložiti ocene vrednosti premoženja, ki je predmet ločitvene pravice. Se pa v zvezi z navedenim postopkom pojavlja vprašanje neenakega položaja upnikov s tem, ko se predlaga, da postopek ne učinkuje na terjatve za plačilo davkov, razen če Republika Slovenija kot upnica glasuje za potrditev prisilne poravnave.

Predlagatelj s predlagano novelo zakona tudi ščiti poslovanje dolžnika, nad katerim je začet postopek zaradi grozeče insolventnosti ali insolventnosti, saj pogodbeni stranki insolventnega dolžnika prepoveduje odpoved, zadržanje izvajanja ali spreminjanje ključne pogodbe v škodo dolžnika. Takšna sprememba pa bo v poslovanje zagotovo vnesla več previdnosti pri sklepanju pogodb, tudi s strani bank, dobaviteljev plina, elektrike ipd., saj bo predlagana določba učinkovala za vse.  

Sprememba se obeta tudi v zvezi z izrednimi pravnimi sredstvi. Predlagatelj v tem okviru namreč dopušča možnost vložitve revizije, ki po trenutno veljavnem ZFPPIPP ni dovoljena. V drugem odstavku 121. člena je predvidena možnost vložitve revizije zoper drugostopenjski sklep, s katerim se postopek zaradi insolventnosti pravnomočno konča, zoper sklep o odpustu obveznosti ter zoper sklep o zavrnitvi predloga za odpust obveznosti. Z navedenim se poskuša razbremeniti Ustavno sodišče RS, ki se trenutno ukvarja z vprašanji, ki bi jih moralo reševati Vrhovno sodišče RS v okviru revizijskega postopka.

Sprememba se praviloma obeta tudi v zvezi s prijavo terjatve v postopku zaradi insolventnosti, kjer predlagatelj skuša odpraviti dilemo glede prijave stroškov sodnega postopka, ki upniku v trenutku obdobja za prijavo terjatev še niso bili odmerjeni. Vsled navedenega se v 3. točki drugega odstavka 60. člena predlaga, da zahtevek za priznanje terjatve vsebuje tudi zneske takih stroškov.

Sprememba se prav tako predlaga v okviru stečajnega postopka, kadar njegov začetek predlaga dolžnik. V takem primeru bi lahko domnevo o dolžnikovi insolventnosti po novem izpodbijal le osebno odgovorni družbenik dolžnika in ne več vsak družbenik dolžnika. Predlagana omejitev je posledica ugotovitve, da interes družbenikov, ki za obveznosti družbe osebno ne odgovarjajo, v taki začetni fazi postopka ne more biti varovan na enak način kot je varovan interes osebno odgovornega družbenika.

Pomembno je tudi omeniti predlagano spremembo v okviru prijave izločitvenih pravic, kadar upnik zamudi rok za njihovo prijavo. V takem primeru še naprej velja, da izločitvena pravica ne preneha, pri čemer se predlaga, da upnika bremenijo vsi stroški, ki so v zvezi s prodajo tega premoženja do prijave izločitvene pravice nastali. Po predlagateljevem mnenju je namreč nedopustno, da bi stroški, ki nastanejo zaradi opustitve ravnanja izločitvenega upnika, bremenili stečajno maso ter tako zmanjševali delež poplačila drugih upnikov.

Ena bistvenih sprememb je tudi skrajšanje preizkusnega obdobja v okviru postopka za odpust obveznosti pri osebnem stečaju. Po novem preizkusno obdobje ne bo smelo biti krajše od enega in ne daljše od treh let, šteto od začetka postopka odpusta obveznosti, s čimer je predlagatelj sledil Direktivi o prestrukturiranju in insolventnosti. Po trenutno veljavnem ZFPPIPP sicer še vedno velja, da preizkusno obdobje ne sme biti krajše od dveh in ne daljše od petih let, o skrajšanju same preizkusne dobe pa si lahko preberete v prispevku odvetnika mag. Primoža Feguša, Skrajšanje preizkusne dobe za odpust obveznosti pri osebnem stečaju, več o osebnem stečaju pa v prispevku odvetniške pripravnice Anje Jelen, Osebni stečaj kot rešitev posameznikove prezadolženosti.

Predlagatelj novele zakona je v luči trenutne situacije s COVID-19 v predlog zajel tudi določbe, ki urejajo tek rokov, kadar na konkretno zadevo vpliva epidemija. Vsled navedenega je v 38. členu za primere, kadar bo razlog za insolventnost naravna ali druga hujša nesreča, epidemija ali drug podoben izredni dogodek, predlagal podaljšanje roka za vložitev predloga za začetek postopka zaradi insolventnosti iz enega na tri mesece, s 121. členom pa je omogočil, da bo sodišče obravnavalo tudi zadeve, glede katerih bo stranka v času trajanja ukrepov, ki jih bo z odredbo določil predsednik Vrhovnega sodišča  RS zaradi epidemije ali drugih večjih izrednih dogodkov, zamudila rok ali izostala z naroka. Prav tako se v primeru navedenih okoliščin po sedmem odstavku 237. člena določa, da sodišče za štiri mesece odloži odločanje o upnikovem predlogu za začetek stečajnega postopka.   

Končno pa pomembno novost predstavljajo tudi spletne javne dražbe, kjer prodaja v sodnih postopkih od dne 1. 2. 2021 že poteka preko spleta. Spletne javne dražbe podrobneje ureja zakon, ki ureja izvršbo in zavarovanje.  

Želim pravni nasvet
0{{step+1}}.
Odvetniška pisarna mag. Primož Feguš zagotavlja uspešno in stroškovno učinkovito podporo strankam, ki iščejo pravno pomoč. Za zagotovitev takšne podpore strankam, pravni strokovnjaki naše odvetniške pisarne redno spremljamo spremembe obstoječe zakonodaje ter nastajanje nove zakonodaje, se seznanjamo s sodno prakso po slovenskih sodiščih, upoštevamo uvajanje informacijskih sistemov v pravno sfero, ter se stalno izobražujemo.
Odvetniška pisarna mag. Primož Feguš zagotavlja uspešno in stroškovno učinkovito podporo strankam, ki iščejo pravno pomoč. Za zagotovitev takšne podpore strankam, pravni strokovnjaki naše odvetniške pisarne redno spremljamo spremembe obstoječe zakonodaje ter nastajanje nove zakonodaje, se seznanjamo s sodno prakso po slovenskih sodiščih, upoštevamo uvajanje informacijskih sistemov v pravno sfero, ter se stalno izobražujemo.
Odvetniška pisarna mag. Primož Feguš zagotavlja uspešno in stroškovno učinkovito podporo strankam, ki iščejo pravno pomoč. Za zagotovitev takšne podpore strankam, pravni strokovnjaki naše odvetniške pisarne redno spremljamo spremembe obstoječe zakonodaje ter nastajanje nove zakonodaje, se seznanjamo s sodno prakso po slovenskih sodiščih, upoštevamo uvajanje informacijskih sistemov v pravno sfero, ter se stalno izobražujemo.
Hvala vam za zaupanje
Kontaktirali vas bomo v kratkem

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Drivegreen